הסרת נגעי עור

ד"ר מנו רובינפור

לרובנו יש נגעי עור מסוגים שונים, כאשר הנגעים עשויים להופיע במקומות מוצנעים או חשופים, ובדרך כלל הם מפריעים לנו מטעמים אסתטיים מאחר שרוב נגעי העור הינם שפירים. יחד עם זאת, נגעי עור עלולים להיות ממאירים וחייבים לאתר ולטפל בהם במהירות וללא כל דיחוי, לכן כדאי להכיר את השיטה הייחודית והמתקדמת של ד"ר רובינפור להסרת נגעי עור שונים מהיום להיום.

רוב נגעי העור מפריעים אסתטית וגורמים לאי נוחות לכן אנו מעוניינים להסירם, והיתרון בטיפול המוצע במרפאה של ד"ר רובינפור הוא הסרת הנגעים בטווח קצר ובדיקתם ללא כל עיכוב, באופן מיידי ותחת הרדמה מקומית – כמובן בתיאום תור מראש, וניתן להסדיר את התשלום במקום באופן פרטי או דרך הביטוח המשלים או הפרטי.

חשיבות האיתור והטיפול המהיר בנגעי עור

אנחנו גרים במדינה ים תיכונית עם אקלים חצי מדברי ומזג אוויר חם רוב ימות השנה, לכן העור שלנו חשוף לנזקי השמש. החשיפה לשמש רוב ימות השנה מגבירה סיכונים להתפתחות נגעי עור ולנזקים מסוגים שונים כמו כתמי שמש, גידולים שפירים, כתמי פיגמנטציה וגידולי עור ממאירים כמו BASAL CELL CARCINOMA. יש לעקוב אחר שינויים בנגעי העור מאחר שיש גידולים ממאירים העלולים להתפתח למחלה גרורתית, וגילוי והסרת הנגע בשלב מוקדם יכול להציל חיים.

ד"ר רובינפור מציע טיפול בשיטה חדשנית ומהירה להסרת נגעי עור, והחדשנות באה לידי ביטוי מבחינה טכנית ובמיוחד מבחינת התגובה המהירה וחשיבות הזמן. חשוב לזכור כי נגעי עור שאינם מאובחנים ומטופלים בזמן עלולים להתפתח לגידולים ממאירים, ובשלב זה ההתמודדות קשה ומורכבת יותר. לכן, השיטה המוצעת במרפאה מבטיחה טיפול מהיר ותהליך החוסך ביורוקרטיה, זמן ומתח נפשי.

שינויים בנגעי העור השכיחים

כאמור, נגעי עור הם תופעה שכיחה מאוד בקרב נשים וגברים בישראל, ובדרך כלל הם שפירים ואינם מהווים בעיה רפואית. עם זאת, יש נגעי עור העשויים להיות סימן מקדים לתאים סרטניים, כלומר סימן לסרטן העור.

נגעי העור השכיחים ביותר הינם:

• נגעים שפירים כמו ציסטות, פיברומה, סבוראה דרמטיטיס ועוד.
• שומות ונקודות חן.
• פלולות (סרחי עור).
• נגעי עור ממאירים כמו BCC (BASAL CELL CARCINOMA), SCC (קרצינומה של תאי הקשקש), קרטוזיס אקטיבית (טרום ממאירה) ו-MM, כלומר מלנומה ממארת.

ראוי לציין כי הגידולים הממאירים בעור מתפתחים לרוב בהדרגתיות, בקצב שונה, והם עלולים לסכן חיים אם לא מאתרים אותם בשלב מקדים ומטפלים בהם נכון. הגידול הנפוץ ביותר הוא BCC שמתפתח באיטיות ומתבטא בבליטה בעור או כפצע שעשוי לצמוח ולגדול עם הזמן. הגידול השני בשכיחותו הוא סרטן תאי קשקש (SCC) המתפתח בקצב מהיר יחסית וללא איתור והסרה בזמן הוא עלול להתפתח לסרטן גרורתי.

אחד מהגידולים המשמעותיים והמסוכנים ביותר נקרא מלנומה, באנגלית Melanoma. זהו הגידול הממאיר המסוכן ביותר שעשוי להתפתח בעורנו, גילוי והסרה מוקדמת של הגידול הממאיר הוא טיפול מציל חיים ואין להקל ראש בנושא מאחר שללא איתור מקדים מלנומה עלולה להתפתח למחלת סרטן קשה עם גרורות, וקיים סיכון מוחשי לחיינו.

אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של מלנומה ומטופלים הנחשפים לשמש באופן ממושך לאורך השנים חייבים להקפיד על מעקב שנתי אצל רופא עור מומחה, ובהתאם לצורך עליהם לקבל הפניה לכירורג פלסטי לצורך הסרת הנגע והתאמת הטיפול.

תהליך מהיר וממוקד להברת נגעי עור מהיום להיום

עד לאחרונה, אם סבלנו מנגעי עור כאלו או אחרים נאלצנו לפנות לרופא המשפחה או לתאם תור לרופא עור מומחה דרך קופת החולים. זהו תהליך ממושך, מתיש ומייגע, תחילתו בבדיקה ראשונית אצל רופא המשפחה שלנו, ובהתאם לממצאים הוא יפנה אותנו לרופא עור לצורך אבחנה ראשונית וזיהוי הנגעים בעורנו. בשלב הבא נאלצנו להמתין לתור אצל כירורג פלסטי וידוע כי התור לכירורג כרוך בהמתנה ארוכה. לאחר קבלת ההפניה לבית חולים עלינו לתאם תור לניתוח בבית חולים ציבורי, כלומר עלינו להשיג טופס 17 לבדיקה במרפאה בבית החולים ובהמשך גם ליום הניתוח.

כלומר, התהליך הרגיל להסרת נגעי עור דרך קופת החולים כרוך בביורוקרטיה מתישה ועד קבלת התור עלינו להמתין מספר חודשים. התהליך הממושך כרוך באובדן ימי עבודה, נסיעות רבות ומתישות, זמני המתנה ממושכים המעלים בין היתר את מפלס הלחץ הנפשי, ויש להמתין מספר שבועות לתשובה הפתולוגית, ובתקופה זו העצבים שלנו צפויים להיות מרוטים.

ד"ר רובינפור, רופא כירורג בעל ניסיון רב שנים בתחום הטיפולים והניתוחים האסתטיים, מתמחה בין היתר בטיפולים להסרת נגעי עור בשיטה מהירה המתבצעת במרפאה עצמה, ללא ביורוקרטיה מייגעת ובזבוז זמן יקר. זו שיטה חדשנית ויעילה להסרת נגעי עור באופן מיידי, ביום אחד בלבד, והטיפול כולו מתבצע במרפאה המקצועית והמאובזרת היטב, כאשר הנגע מוסר בטיפול ממוקד תחת הרדמה מקומית, ובסיום הטיפול שולחים אותו לבדיקה פתולוגית במעבדה והתוצאות מתקבלים במהירות, עד שבוע משליחת הדגימה.

עלינו לזכור כי הסרת שומות ונגעי עור נעשית לרוב מטעמים אסתטיים, ויש נחיצות בטיפול מהיר וחוסך זמן מאחר ויש גידולים ממאירים ומסכני חיים. אם ברצונכם להסיר נגעי עור על ידי רופא מומחה ולחסוך זמן יקר – אנא צרו קשר עוד היום לתיאום תור למרפאה המקצועית והמובילה של ד"ר רובינפור.

כיצד מתבצע תהליך הסרת נגעי עור במרפאה של ד"ר רובינפור?

תהליך הסרת נגעי עור מהיום להיום מתחיל בתיאום תור למרפאה של ד"ר רובינפור. ביום בו נקבע התור מתחילים בבדיקת וזיהוי הנגע במרפאה, באמצעות דרמוסקופ, ולאחר האבחון הראשוני מקבלים הסברים מפורטים על תהליך ההסרה וכריתת נגעי העור, כולל הסברים על הצלקת ומיקומה לאחר הסרת הנגע מהעור. יש שיטות שונות להסרת נגעי עור, לדוגמה כריתת הנגע, גילוח וצריבה במחט חשמלית, צריבה בלייזר, צריבה בחנקן נוזלי, מחט חשמלית וצריבה באמצעות חומרים כימיים. הרופא קובע את שיטת הטיפול הנכונה והמתאימה ביותר.

בשלב הבא הרופא הכירורג המומחה מסמן את גבולות החתך לצורך הסרת נגעי העור, ותהליך הסרת הנגעים מתבצע תחת הרדמה מקומית. זהו הליך מהיר ומדויק לכריתת הנגד באמצעות יצירת חתך זעיר יחסית, ולאחר ההסרה תופרים את החתך והתפרים הפנימיים מתכלים מעצמם. יש שיטות שונות לכריתת נגעי עור שפירים או ממאירים, ובמקרים מסוימים לא מבצעים כריתה מלאה של נגע שפיר אלא מסתפקים בגילוח שלו ובצריבה.

לאחר כריתת נגעי העור שולחים את הנגע לבדיקת ביופסיה במעבדה, כבר באותו היום. בשונה מזמן ההמתנה הארוך, כחודש או יותר, בבדיקה פתולוגית רגילה, אנחנו יכולים לקבל תשובה מהמכון הפתולוגי לאחר שבוע בלבד, וזהו יתרון משמעותי מאחר שאין צורך לסבול ממתח נפשי עצום עד קבלת התשובה.

בסיום הכריתה ותפירת החתך ממתינים במרפאה להתאוששות קלה ומהירה וניתן לחזור לשגרת החיים באופן מיידי. לאחר הסרת נגעי העור בשיטה המתקדמת של ד"ר רובינפור אין מניעה ממקלחת וניתן לחזור לפעילות רגילה, ורק במקרים נדירים הרופא ימליץ על הימנעות מפעילות פיזית מאומצת למשך מספר ימים.

חשוב לדעת כי למרפאת ד"ר רובינפור יש הסדרים מיוחדים עם קופות החולים וחברות הביטוח, לכן ניתן להסדיר את נושא התשלום באמצעות ביטוחים משלימים או פרטיים, ויש להסדיר את הנושא במרפאה עוד לפני הטיפול, אפשר גם בטלפון.

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.

ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.

ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים. ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות.

טיפולי הזרקות של חומרי מילוי להצערת עור הפנים, בשימוש החומרים המתקדמים והבטוחים ביותר, מתבצעים במרפאה של ד"ר רובינפור ברחוב הברזל ברמת החייל.

התקשרו לייעוץ